Tengeri vitorlázás – Horvátország

Tengeri vitorlázás – Horvátország

A hajózás szabadsága az apartmanok kényelmével?

 

Ugye milyen nagyszerű lenne felfedezni Dalmácia legszebb helyeit az erre a célra legalkalmasabb közlekedési eszközzel? A válasz bizonyára igen, de……..

……de soha nem hajóztam még és nem merem bevállalni

……de csigatempóval alig pár helyre lehet eljutni vagy szinte az egész napot hajózással kell tölteni

……de a feleségem nem akar egy hajó kabinjaiban aludni

……de hogy fognak a gyerekek egy egész hetet kibírni ilyen szűkös helyen?

……de mi lesz ha kedvezőtlen az időjárás?

……de biztosan nagyon drága

……de

És ha van mindezekre megoldás?

115 lóerős motorja révén akár 20-22 csomós (kb. 40 km/h) sebességre képes ami rendkívül biztonságossá teszi ha egy váratlan időjárási helyzetben partközeli menedéket kell keresni.

˙• Belső felszereltsége minden igényt kielégítő. Kényelmes pihenő hely, hideg-meleg vízellátás, WC, zuhanyzó, hűtőszekrény, teljes értékű konyha szolgálja a fedélzeten lévők kényelmét.
• Van egy különleges hajó ami a klasszikus vitorlások és motoros yachtok szerencsés ötvözete.
• Teljes vitorlázattal rendelkezik, így kedvünktől – no és a széljárástól – függően a csendes cirkálás élményét nyújtja. Vízballasztja révén ugyanúgy vitorlázható, mint a hagyományos tőkesúlyos hajók, de jóval kisebb merülése révén a sekély vizű kikötők vagy öblök sem jelentenek számára problémát.
adriappt_3_old_1_kepadriappt_3_old_2_kepadriappt_3_old_3_kepadriappt_3_old_4_kep

 

Mi a különleges ebben az ajánlatban?

Eddig nem sok, de ha azt mondjuk, hogy Dalmácia talán leghangulatosabb kikötőjéből, Marinából indulva túrázhatunk a hajóval úgy, hogy minden nap más kikötőben apartman várja a vendégeket, ez talán egyedülálló.

Ez egy igazán család barát megoldás, mert csak annyi időt töltünk a hajón, amennyi jólesik. Utána ki-ki vérmérséklete szerint a parton kipihenheti a nap fáradalmait vagy éppenséggel hajnalig tartóan ismerkedhet a Dalmát borokkal és ételekkel.

Ha mindezek mellett azt is elárulom, hogy ez együttvéve sem kerül többe, mint egy charter hajó bérlése, tálán érdemes lesz egy gombot leütni a billentyűzeten és megismerkedni az útitervvel.

 

Útvonalak

A hét folyamán az időjárástól függően 3 különböző hajóútvonalból választva ismerkedhetünk meg a dalmát szigetek varázslatos világával.

A 3 lehetséges útvonal terve:

Déli: Marina-Stomorska-Milna-Stari Grad-Sutivan-Omis-Trogir-Marina

Északi: Marina-Drvenik-Rogoznica-Sibenik-Skradin-Primosten-Smokvica-Marina

Csillagtúra: Trogir-Smokvica-Drvenik-Stomorska-Milna-Kastelac-Marina

adriappt_5_old_1_kepadriappt_5_old_2_kep

 

Déli útvonal

adriappt_6_old_1_kep

Marina-Stomorska-Milna-Stari Grad-Sutivan-Omis-Trogir-Marina


adriappt_7_old_1_kepadriappt_7_old_2_kepadriappt_7_old_3_kepadriappt_7_old_4_kepadriappt_7_old_5_kepadriappt_7_old_6_kepadriappt_7_old_7_kep Marinából vízre futva, első állomásunk Stromorska, amely Solta-szigetén található. Egyike az Adria legkisebb szigeteinek, talán ennek is köszönhető, hogy fennmaradtak a régi hagyományok és az egyszerű szigeti életforma. Soltát elhagyva Milnára érkezünk, ami hatalmas yacht kikötővel és gyönyörű stranddal büszkélkedhet. Számos sportolási lehetőséget is kínál az érdeklődőknek. Milna a hajósok számára kultikus hely, mert az Adria legforgalmasabb hajózási útvonalán fekszik.Következő megállónk Stari Grad, a legősibb város Hvar-szigetén. Egyik oldalával a sziget belseje felé tekint, ahol levendulamezők és szőlőültetvények váltják egymást, másik fele pedig egy hosszú, jól védett tengeröböllel határos. Különleges fekvésénél és minden igényt kielégítő kínálatánál fogva az egyik legnépszerűbb Dalmát nyaralóhely.Stari Gradot magunk mögött hagyva Sutivan felé vesszük utunk, ami számos barokk és reneszánsz stílusú épületén felül, kiváló dalmát konyhájáról ismert.A következő állomás Omis, melynek egykor rettegett kalózai uralták a dalmát vizeket. Itt kiváló fürdési lehetőségeket találunk a város mintegy 35 km hosszú tengerpartján. A hegyekből lezúduló Cetina folyó hordalékának köszönhetően ez a tengerparti szakasz sekély és homokos.Utolsó állomásunk Trogir, a múzeumváros. Ezt a megnevezést számos történelmi múltú épülettel érdemelte ki, többek között IV. Béla királyunk is ide menekült a tatárjárást követően.

Utunk végeztével visszatérünk Marinába és hagyományos módon egy Pelinkovac és egy Karlovacko pivo elfogyasztása után élményekkel gazdagabban indulunk haza.

 

Északi útvonal

adriappt_9_old_1_kep

Marina-Drvenik-Rogoznica-Sibenik-Skradin-Primosten-Maslinica-Marina

 

adriappt_10_old_1_kepadriappt_10_old_2_kepadriappt_10_old_3_kep Marinából kifutva a közeli Drvenik szigetén éjszakázunk. A szigeten furcsa mód sokkal több idős ember él, mint másutt. Tudományos kutatásaink igazolták, hogy ennek oka a vízben keresendő. Pontosabban annak hiányában, mert a szigeten nincsen édesvíz ezért a helyiek nyilvánvalóan a bor fogyasztását részesítették előnyben. Drvenikről két dolgot érdemes tudni. Egyik, hogy Tito a II. világháború idején itt rendezte be főhadiszállását, másrészt pedig itt van Drazen étterme ahonnan lélegzetelállító látvány tárul elénk. Nincs olyan alkalom, hogy ne próbálnánk ki Drazen-nél a peka hobotnica-t, ami egy öntöttvas edényben készített egytálétel polipból és krumpliból. Leírni felesleges lenne hogy milyen, mert leírhatatlanul finom!

 

Következő állomásunk Sibenik, Dalmácia egyik legszebb városa, az Adriai tengerpart horvát részének majdnem a közepén, egy festői, tagolt öbölben, Horvátország egyik legcsodálatosabb karsztfolyója, a Krka torkolatánál helyezkedik el. Sibenik arculatát a megkapó természeti környezet és a patinás történelmi múlt csodás összjátéka határozza meg. A város legfőbb nevezetessége az ország legkiemelkedőbb reneszánsz műemlékeként számontartott Szent Jakab székesegyház, amelynek remekbeszabott építménye valamennyi turistát ámultba ejt. Megtekintése kötelező – lévén hogy nemcsak Horvátország, hanem a világ egyik legjelentősebb műemléke! Megépítése mintegy száz évet vett igénybe – ez is sejteti, mennyire előrelátó tervezéssel és építői műgonddal készült az épület, melyet 2000 óta az UNESCO Világörökségek sorában jegyeznek!

Reggel útra kelünk Rogoznica irányába.

Az óváros és a kikötő közelében lévő borospincék, vendéglők, bazársorok, a szűk utcák és a kertekben élő fák, bokrok, virágok – gránátalma, füge, citrom, leander, levendula, oregano – a jellegzetes kabócahang mindenhol a fák között, a tenger gyümölcsei különféleképpen elkészítve, a hagyományos horvát birkatejből készített sajt és a borok mind-mind együttesen különleges összetevői a mediterrán vidék városainak. Kikötője a Marina Frappa az Adria legelegánsabb kikötője címet viseli.

adriappt_11_old_1_kepadriappt_11_old_2_kepadriappt_11_old_3_kepadriappt_11_old_4_kep

 

adriappt_12_old_1_kepadriappt_12_old_2_kepadriappt_12_old_3_kepadriappt_12_old_4_kep Ha lehet fokozni az élményt, akkor a Skradinba vezető út biztosan a legemlékezetesebb lesz. A karsztvizekből táplálkozó Krka folyó évmilliók alatt vájta ki azt a kanyont, amin egészen a nemzeti park határáig hajózunk fel. Útközben szokás szerint megállunk a kagylótelepnél és friss fekete kagylót vásárolunk a vacsoránkhoz. A Krka vízeséseihez és pisztrángos tavaihoz a nemzeti park turista hajóin jutunk fel. Kellemes felüdülést nyújt a jéghideg és kristálytiszta édesvízben megmártózni.Következő uticélunk Primosten. Ha járt már valaki Mont-Saint-Michel-ben, akkor nagyjából el tudja képzelni milyen lehet egy parányi szigeten felépített középkori városka, amit egyetlen szűk kis híd köt össze a szárazfölddel. A város legtetején található temetőből pazar körpanorámában gyönyörködhetünk.

 

Utolsó állomásunk Maslinica Solta szigetének nyugati csücskén. A kikötő bejáratát körülvevő szigetcsoport úgy fest, mint ha valaki szórakozásból egy marék kavicsot szétszórt volna. Meglepően zöld a part és a sekély víz türkiz színben pompázik. Első osztályú fürdőhely. Nem egy pörgős hely, ezért a hét végére belassuló bioritmusunkkal tökételes összhangot biztosít.Sajnos ezzel véget is ért a túránk és másnap Marina kikötője és az elengedhetetlen Pelinkovac vár bennünket a kikötő kocsmájában. adriappt_13_old_1_kepadriappt_13_old_2_kepadriappt_13_old_3_kepadriappt_13_old_4_kepadriappt_13_old_5_kep

 

Csillagtúra

Marinát és az ott található apartmant bázisul használva a környékbeli helyeket járjuk be.

  • TROGIR
  • SOLTA Smokvica
  • DRVENIK (Tudják Peka Drazen-nél!)
  • SOLTA Stomorska
  • BRAC Milna
  • KASTELAC

 

Költségek

A túrákat 7 éjszakára és 5-6 fő részvételével indítjuk. Csillagtúra esetén több család is beoszthatja a hajózási napokat.

Egy ekkora charter hajó bérlése 1000 €/hét valamint napi 120 € skipper költség. Ez a hajó takarítással, idegenforgalmi adóval nagyjából 2000 €/hét.

A mi hajótúránk költsége az alábbiak szerint alakul:

  • Apartman: 20€/fő/nap
  • Hajó a profi skipperrel: 25€/fő/nap
  • Idegenforgalmi adó:4€/fő nap
  • Összesen: 49€/fő/nap

Ez 5 fővel számolva 1715 €, de 6 fővel is csak 2058 €!

de….

Az élmény megfizethetetlen!

 

Kapcsolatfelvétel

Ha az ajánlat felkeltette az érdeklődésed, akkor keresd a hajótulajdonos magyarországi kapcsolattartóját!

Szabó Lajos

Comments are closed